Nordic Walking to jedna z najlepszych i najprostszych form aktywności, jaką wymyślił człowiek z początkiem XX wieku. Nie ma właściwie żadnych przeciwskazań do jego uprawiania, za to korzyści są niewspółmierne zarówno do nakładów jakie trzeba ponieść, aby go uprawiać, jak i do miejsca, gdzie można spacerować.

CO TO JEST NORDIC WALKING

Nordic walking to nic innego, jak szybki marsz połączony z aktywnym udziałem rąk, które zaopatrzone są w specjalnie zaprojektowane kijki. Kijki te to tak naprawdę jedyny potrzebny rekwizyt, aby móc tę już w tej chwili dyscyplinę sportu uprawiać. Aby rozpocząć nordic walking warto albo udać się do instruktora, albo zapoznać się w internecie z techniką uprawiania tej aktywności.

GŁÓWNE BŁĘDY

Ponad 80 % ludzi samodzielnie maszerujących z kijami robi to źle; ręce z kijkami zwykle ciągnięte są za sobą, przez co mięśnie górnej partii ciała nie pracują, jak należy. Obejrzyj poniżej zamieszczony krótki film instruktażowy pokazujący właściwe uprawianie nordic walking.

Jeżeli chcesz się nieco zaktywizować, ale masz nadwagę, chore stawy, czy kolana, nie masz kondycji i obawiasz się, że tradycyjne dyscypliny sportowe są dla Ciebie zbyt intensywne i mogą Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc kup kije i zacznij z nimi maszerować. Może uda namówić Ci się znajomego lub sąsiada – razem będzie Wam raźniej.

DLACZEGO WARTO

Nordic walking to wspaniała aktywność dla każdego bez względu na wiek, porę roku i miejsce; maszerować można wszędzie: w parkach, nad morzem, w górach, w lesie. Kije z łatwością można spakować do bagażu lecąc choćby na drugi koniec świata. Dzięki nordic walking poprawisz swoją wydolność oddechową i wzmocnisz mięśnie całego ciała. Poprawi się również Twój metabolizm i humor – wszak wysiłek fizyczny powoduje wydzielanie się endorfin, zwanych potocznie hormonami szczęścia.


Drukuj przepis

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *