Kotlety wegetariańskie, które proponuję w poniższym przepisie smakują naprawdę wybornie. Niejeden mięsożerca dał się nabrać będąc przekonanym, że są przygotowane z mielonego mięsa. Nie jestem wegetarianinem i nim z pewnością nie będę. Uwielbiam jednak warzywa i tak często, jak to możliwe jadam posiłki z nimi w roli głównej. Rośliny strączkowe ponoć są najzdrowszymi z warzyw, a ponadto są znakomitym źródłem białka, lepszym niż mięso i nabiał. W dodatku jest to białko znakomicie przyswajalne. A tak poza tym, tak zwyczajnie, są cholernie dobre. Tak, jak i te kotlety wegetariańskie z ciecierzycy i soczewicy. Zachęcam.

 

KOTLETY WEGETARIAŃSKIE

SKŁADNIKI:

  • puszka ciecierzycy (240 gramów);
  • mała puszka soczewicy (240 gramów);
  • 2 łyżki pasty sezamowej tahini;
  • cebula;
  • 2 ząbki czosnku;
  • kmin rzymski;
  • ostra papryka mielona;
  • natka pietruszki;
  • 1 wiejskie jajko;
  • 2-3 łyżki bułki tartej;
  • 100 gramów startych parmezanu i fety;
  • cukinia, pieczarki, papryka według uznania;
  • sól, pieprz;

 

PRZYGOTOWANIE:

1. Wyjmij z puszek i dobrze odsącz na durszlaku ciecierzycę i soczewicę.

Kotlety wegetariańskie

 

2. Przełóż soczewicę i ciecierzycę do miski malaksera.

Kotlety wegetariańskie

 

3. Obierz i posiekaj byle jak ząbki czosnku i cebulę. Rozgrzej lekko patelnię z oliwą i wrzuć cebulę, czosnek, kmin rzymski i ostrą, mieloną paprykę. Smaż około 30 sekund na średnim ogniu.

Kotlety wegetariańskie

 

4. Zawartość patelni przełóż do miski malaksera z warzywami strączkowymi. Wlej doń 2 łyżki pasty tahini i garść posiekanej natki pietruszki. Całość krótko miksuj.

Kotlety wegetariańskie

 

5. Uzyskaną w wyniku miksowania masę przełóż do dużej miski.

Kotlety wegetariańskie

 

6. Do masy dodaj jajko, bułkę tartą oraz około 100 gramów startego sera. Może to być dowolny ser, ale tylko taki wyrazisty nada Twoim kotletom świetnego smaku. Najlepszym połączeniem wydaje się feta i parmezan. Dopraw masę do smaku i wymieszaj dokładnie.

Kotlety wegetariańskie

 

7. Formuj kotlety wegetariańskie i smaż na oliwie na niezbyt mocnym ogniu.

Kotlety wegetariańskie

 

8. W międzyczasie swoje ulubione warzywa (pieczarki, papryka, cukinia, pomidorki koktajlowe itp) oczyść i wrzuć na mocno rozgrzaną patelnię. Warzywa dopraw ulubionymi przyprawami, solą i skrop niewielką ilością oliwy.

Kotlety wegetariańskie

 

9. Smaż warzywa na bardzo mocno nagrzanej patelni energicznie i często podrzucając nią w celu zamieszania warzyw. Smażenie potrwa zaledwie kilka minut, a warzywa pięknie się zrumienią pozostając „al dente”.

Kotlety wegetariańskie

 

10. Kotlety obróć na drugą stronę i smaż jeszcze chwilkę, aż się pięknie zrumienią.

UWAGA: Zbyt długie smażenie spowoduje, że kotlety wegetariańskie staną się zbyt suche.

Kotlety wegetariańskie

 

11. Kotlety wegetariańskie podawaj z warzywami „al dente” zaraz po przygotowaniu. Jeżeli wolisz możesz z kotletów zrobić świetnego burgera bezmięsnego.

Kotlety wegetariańskie

Wypróbuj również BRUKSELKĘ z ŁOSOSIEM przepis <<TUTAJ>>.


Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *