jak żyć zdrowo śniadanie kanapki

Jak żyć zdrowo to w dzisiejszych czasach pytanie klucz, które zadaje sobie każdy z nas wielokrotnie. Zewsząd dobiegają nas rady fachowców, trenerów personalnych, dietetyków, psychologów itd, którzy mówią nam, jak żyć. I każdy z nich ciągnie w swoją stroną. Dlatego tak ważnym jest, aby umieć wsłuchać się w swój organizm i samemu sposób na swoje szczęśliwe i zdrowe życie opracować.

JAK ŻYĆ ZDROWO

„Korzystaj z potęgi natury. Codziennie” to hasło, które wszyscy powinniśmy sobie wytatuować w centralnym miejscu naszego ciała, a także powiesić plakaty dookoła łóżka z takim właśnie napisem. Jest cała masa roślin, owoców, warzyw oraz naturalnych związków, które wspomagają nasz organizm i wzmacniają go. Korzystając z nich regularnie będziecie mogli z powodzeniem odstawić tzw. suplementy diety, czyli „wyroby medyczne” proste i mało efektywne, za to bardzo drogie. Zobaczcie, jak żyć zdrowo i przekonajcie się, że nie jest to trudne.

jak żyć zdrowo pomidory warzywa
Owoce i warzywa, czy suplementy diety? To zależy tylko do Ciebie

Oczywiście nie będę rozpisywał się na stronie o gotowaniu szczegółowo na ten temat – wujek gugle zainteresowanym z pewnością pomoże. Chcę jednak przedstawić Wam kilka wskazówek – porad praktycznych, które przykładowe „dobra natury” wprowadzić warto do swojego codziennego menu. Jak tak robię od lat i na zdrowie nie narzekam, a najmłodszy już nie jestem 😉

POZNAJ MOJE ZASADY

1. Każdy dzień warto rozpocząć od wypicia szklanki naturalnej wody mineralnej ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny; po kilkugodzinnym śnie woda idealnie przepłucze Wasz organizm od środka i usunie zanieczyszczenia, a sok z cytryny odkwasi organizm. Niektórzy piją wodę z octem jabłkowym, czy miodem, ja jednak preferuję, jak powyżej;

2.  Po upływie około 15 minut warto sięgnąć po drugą szklankę – a co w niej? Mikstura sporządzona z:

  • 250 ml soku pomidorowego, który zawiera sporo potasu oraz likopen (przeciwutleniacz, który zapobiega nowotworom);
  • pół łyżeczki mielonego cynamonu cejlońskiego (nie mylić z ogólnodostępnym pseudo cynamonem, który tak naprawdę nazywa się cassia i jest to cynamon chiński); cynamon cejloński zawiera (podobnie, jak pomidory) ogromne ilości antyutleniaczy;
  • 1 łyżeczki suszonego oregano, które wśród ziół jest numerem jeden, jeśli chodzi o wysoką zawartość antyutleniaczy – podobnie jak cynamon;
  • 1 łyżki oliwy extra vergine; o jej zaletach wiedzą wszyscy, a poza tym likopen zawarty w pomidorach zdecydowanie lepiej wchłania się do organizmu z tłuszczem, więc oliwa ma na celu właśnie wspomożenie działania likopenu;
  • pół łyżeczki mielonej kurkumy;
jak żyć zdrowo sok pomidorowy oregano
Dobre, czy niedobre – zamknij oczy, wypij i ciesz się dobrym zdrowiem.

3. Po takich dwóch szklankach płynów na śniadanie lub drugie śniadanie raz na kilka dni warto zjeść również banana, który zawiera mnóstwo potasu – by uzupełnić jego poziom w organizmie. Jego niedobór odpowiedzialny jest za nieprawidłową pracę układu krążenia np. za kołatanie serca;

4. W ciągu dnia warto pogryzać po kilka orzechów włoskich i/lub migdałów, które są bogatym źródłem białka oraz kwasów Omega-3, chronią układ krążenia i zawierają kwasy fenolowy i elagowy, które mają działanie przeciwnowotworowe;

PESTKI I ORZECHY ZAMIAST CHIPSÓW

5. W ciągu dnia warto również sięgać po pestki dyni, które zawierają bardzo dużo magnezu, jakże potrzebnego nam do codziennego funkcjonowania; oto kolejny z elementów, jak żyć zdrowo.

6. Warto do swojego jadłospisu dodać również codzienną konsumpcję kilku pestek moreli, o których właściwościach możecie poczytać w moim poście <<TUTAJ>>.

7. Raz, dwa razy w tygodniu sięgnij po awokado. To wspaniały owoc, co prawda bomba kaloryczna, ale i bomba witaminowa. Nie sposób jednym ciągiem wymienić korzyści, jakie daje regularne spożywanie awokado.

JEDZ OWOCE I WARZYWA

8. Jedz dużo owoców i warzyw – te ostatnie zwykle są bardzo tanie, zwłaszcza w porównaniu do cen mięsa. Pij soki owocowe i warzywne, a najlepiej mieszane. Ale nie takie kupne, z kartonu, produkowane z „zagęstników” i nie wiadomo czego. Jabłka, pomarańcze, marchewka… W sezonie wszystkie warzywa i owoce są najsmaczniejsze, w pełni dojrzałe i TANIE. Czy to naprawdę tak wielki wysiłek, żeby samemu taki sok choćby raz na jakiś czas sobie zafundować?

jak żyć zdrowo pomarańcze
Czy to dla Ciebie naprawdę taki wielki wysiłek wycisnąć sok z kilku pomarańczy?

„GOTOWCE” WYRZUĆ DO KOSZA!

9. Z jadłospisu wyklucz całkowicie jedzenie W JAKIKOLWIEK SPOSÓB PRZETWORZONE. Chcesz na obiad zjeść mięso? Upiecz je, uduś, ugotuj. Ogranicz smażenie. Nigdy nie kupuj przygotowanego, przyprawionego mięsa, zwłaszcza gotowych klopsów, mielonych itd.. Nie jedz produktów typu „light”, bo to również żywność przetworzona. Według mnie np. jogurty „light” nie przekazują żadnej wartości dla naszego organizmu, choćby producent zapewniał nas o tym i powoływał się na rzekome badania w tym przedmiocie. Jedz również jak najmniej przetworzonych warzyw i owoców; czy już wiesz, jak żyć zdrowo?

DIETA CUD NIE ISTNIEJE

10. Nie katuj się idiotycznymi dietami, a skoryguj swój sposób odżywiania się. Nie licz kalorii, a zacznij się ruszać. Nie musisz być wyczynowcem, ale ruszaj się regularnie. Najlepiej codziennie po 30 minut. Spacer, nordic walking, pływanie, długi spacer z psem… Cokolwiek, bo lepsze „cokolwiek” niż siedzenie przed TV. Rolą telewizji w dzisiejszych czasach jest li jedynie przekaz reklamowy, by zachęcić Ciebie i Twoich bliskich do zakupu czegokolwiek, czyli drenaż kieszeni w celu wydobycia Waszych naprawdę ciężko zarobionych pieniędzy. No chyba, że należysz do tych szczęśliwców, którym manna z nieba spada sama…;

jak żyć zdrowo
Czy nie szkoda Ci czasu na spędzanie go przed telewizorem?

POZYTYWNE NASTAWIENIE DO ŻYCIA

11. Unikaj zwrotów: „nie mam czasu”, „jestem zmęczona/y”, „nie chce mi się”. To, jak prowadzisz się na co dzień będzie skutkować w przyszłości jakością Twojego życia i stanem zdrowia. Wiem, że to komunał, ale tak właśnie jest. Zawsze jest dobry moment, by to zmienić i nigdy nie jest na to za późno. W życiu nic samo nie przychodzi, na wszystko trzeba sobie zapracować. Na dobrą sylwetkę, zdrowy wygląd, czy równe zęby; oto kolejny element w układance, jak żyć zdrowo.

NIE DAJ SIĘ WKRĘCIĆ

12. Pamiętaj, że nie musisz być szczupła, czy szczupły. Oczywiście otyłość nie jest wskazana pod żadnym względem (choćby praktycznym…), ale pamiętaj, że każdy z nas jest inny i nie ma możliwości byśmy wszyscy wyglądali tak samo, jak chcą tego w reklamach, jak chcą tego „kreatorzy” mody. W renesansie symbolem seksu były kobiety o mocno zaokrąglonych kształtach, w Imperium Osmańskim furorę robiły tancerki brzucha, których biodra były obfite i przez to urzekające. Dzisiaj ktoś wymyślił, że symbolem czegoś, bo na pewno nie seksu są „wieszaki” – kobiety, na których ubrania wiszą, jak na wieszakach. Nie dajcie się w to wkręcić; odżywiajcie się zdrowo i naturalnie, ruszajcie się, zaakceptujcie siebie samych i swoich partnerów i cieszcie się życiem.

jak żyć zdrowo
Życie jest jedno i szybko przemija. Dbajcie o siebie i bądźcie szczęśliwi. Nie traćcie czasu na rzeczy nieistotne…

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *