Awokado ty moje najzdrowsze – tak mów jak najczęściej do swojego zielonego, mieszczącego się w dłoni przyjaciela. Dietetycy zalecają bowiem, aby ten tłusty i charakterystyczny w smaku owoc jadać nawet codziennie. Pomimo, iż zawiera aż 40 gramów tłuszczu, ma również mnóstwo witamin i składników mineralnych. Owoc ten skrywa w sobie wielką moc: jest wyjątkowo bogate w witaminy B, E i K, posiada wiele zasobów kwasów tłuszczowych jednonienasyconych (kwas oleinowy, kwasu foliowy) i jest cennym źródłem potasu.

ZDROWE AWOKADO

Awokado dzięki swoim właściwościom  stabilizuje poziom cukru we krwi, wspomaga działanie wątroby, przyspiesza metabolizm, obniża poziom złego cholesterolu (LDL) podnosząc jednocześnie poziom tego dobrego (HDL), obniża ciśnienie tętnicze, poprawia funkcjonowanie mózgu, wzmacnia odporność i wspomaga procesy przeciwzapalne, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru mózgu… Mało? No nie wiem…

DOJRZAŁE = LEPSZE

Jak wybrać owoc? Nie naciskaj palcem, lecz złap go w dłoń i całą dłonią staraj się go delikatnie ugnieść. Jeżeli wyczuwasz pod takim naciskiem miękkość jest dobrze. Spójrz jeszcze w szypułkę – jeżeli jest jasnozielona to znaczy, że owoc jest świeży. Nie wybieraj owocu z czarną szypułką lub spleśniałą… No i fakt, najsmaczniejsze jest awokado odmiany Haas – takie z czarną skórką.

JAK JEŚĆ

A jak jeść ten magiczny owoc? Wbrew pozorom to bardzo uniwersalny owoc, a sposobów jego przyrządzania jest wiele. Pamiętaj jednak, że najsmaczniejszy i najzdrowszy jest jedzony na surowo.

Poznaj przepisy na zastosowanie awokado  <<TUTAJ>>.


Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *